Kwaliteitsstatuut

Hoe krijg je zicht op de kwaliteit van onze behandelingen? Kun je direct beginnen bij ons of is er een wachttijd? Bij wie kun je vragen kwijt tijdens jouw behandeling? Ons kwaliteitsstatuut geeft antwoord hierop.

Gepaste zorg

Wij willen dat iedereen die een beroep op ons doet zich goed bejegend, gehoord, begrepen, behandeld en begeleid voelt. Vanaf 1 januari 2017 werken wij daarom met een kwaliteitsstatuut. Hiermee leggen we vast hoe je de juiste hulp krijgt, op de juiste plaats, door de juiste behandelaar. En dat alles binnen een professionele en kwalitatief verantwoorde omgeving.

Met het kwaliteitsstatuut willen we nog beter waarborgen dat wij naar je luisteren. Dat jouw behandeling het beste aansluit bij jouw persoonlijke vragen, mogelijkheden, doelen en behoeften. Dat jouw behandelaar met je bekijkt hoe jouw persoonlijk netwerk het beste bij de zorg kan worden betrokken. Dat jouw behandelproces soepel verloopt, omdat alles goed wordt gecoördineerd en afgestemd. Bij dit proces speelt jouw regiebehandelaar een centrale rol.